سوره –  فیلم «رستاخیز» که اثری تاریخی مذهبی درباره واقعه عاشورا است از بازیگران مختلف جهان عرب بهره برده است. جمال سلیمان از بازیگران برجسته سوریه است که در «رستاخیز» در نقش معاویه بازی کرده است. زنده یاد طلحت حمدی نیز از کشور سوریه  در این فیلم در نقش نّعمان بازی کرده است. داوود حسین از کشور کویت است که در نقش فاروق حضور یافته است. رضوان عقیلی نیز از کشور سوریه است که در نقش سرجون ظاهر شده است. جواد الشکرچی از کشور عراق است و در نقش هانی ابن عروه بازی کرده است. فواز سرور بازیگر لبنانی است که با نقش فرستاده در «رستاخیز» حضور یافته است. فادی ابراهیم دیگر بازیگر لبنانی است که نقش یک کشیش را ایفا کرده است.

فیلم سینمایی «رستاخیز» جدیدترین ساخته احمدرضا درویش همزمان با عید سعید فطر با سرگروهی سینما آزادی در تهران اکران خواهد شد. همچنین مقرر شده است همزمان با تهران، اکران شهرستان‌ها نیز انجام شود.

این فیلم سینمایی با دوبله عربی با نام «القربان» و نسخه انگلیسی آن با عنوان «حسین، آنکه گفت نه» عرضه می‌شود. سایت فارسی فیلم «رستاخیز» به آدرس ww.rastakhizmovie.com و سایت عربی به آدرس www.alqorbanmovie.com  در دسترس علاقمندان است.

#

اشتراک این خبر در :