مراسلون – شیبان /

در روز جمعه هشتم آبان ماه به دعوت تعدادی از فعالان اجتماعی، جلسه ای با حضور اعضای شورای اسلامی شهر شیبان و حدود ۱۰۰ نفر از اقشار مختلف اهالی شهرک شهید طالقانی اعم از روحانیون، سادات، وجهاء محلی و فرهیختگان برگزار شد.

به گزارش مراسلون در این جلسه ی هم اندیشی و پرسش و پاسخ که در منزل یکی از اهالی شهرک طالقانی پرپا شده بود به رغم دعوت از هر ۷ عضو شورا، فقط رئیس و دو نفر از اعضای شورای شهر، در پاسخ به این دعوت مردمی در جلسه حضور یافتند؛ و در ابتدای جلسه، دعوت کنندگان و اهالی، به عدم حضور ۴ عضو دیگر شورای شهر شدیداً اعتراض کردند و یکی از حضار یادآوری کرد: چند ماه پیش هم از اعضای شورا جهت پاسخگویی به سوال شهروندان دعوت کردیم ولی متأسفانه آن ۴ نفر باز هم به دعوت ما وقعی نگذاشتند و این مسأله قطعاً در حافظه مردم شهرک خواهد ماند.

مواردی که در این جلسه توسط حضار در مقام پرسش گر مطرح شد و مورد بحث قرار گرفت، غیر بومی بودن شهردار و هزینه های حاصل از عدم سکونت ایشان در شیبان، وضعیت پل خاکی در جاده اصلی، آب گرفتگی معابر عمومی شهر در بارندگی های اخیر و معضلات آب و فاضلاب، وضعیت بد اسفالت خیابان ها، وضعیت نابسامان شبکه برق منطقه، مشکل روشنایی معابر عمومی، رسیدگی به تنها مدرسه دخترانه و تنها پارک محله ای شهرک طالقانی و مشکل زباله سوزی در انتهای شهرک طالقانی و وجود سگ های ولگرد بود.

پل خاکی، سازه ای خطرناک و ناموزون در قلب شیبان

یکی از موارد مطرح شده در این جلسه، موضوع پل خاکی واقع در میانه شهر شیبان و در مسیر جاده اصلی بود.

پلی که در روزهای اخیر دچار ریزش دیواره بلوکی شده و هر لحظه خطر فرو ریختن آن و حدوث فاجعه ای وحشتناک محتمل است.

مهندس علی عطایی رئیس شورای شهر شیبان با تإکید بر لزوم همراهی سایر نهادها با شورای شهر در این زمینه گفت: مشکل پل خاكی را حتی تا تهران پيگيری كرديم و تا کنون نتیجه ای نگرفتیم اما باز هم به متابعت تا حصول نتیجه ادامه می دهیم.

وی افزود: متأسفانه اعضای شورا دچار اختلاف و دودستگی شده اند و تا زمانی كه اختلافات داخلی خود را حل نكنيم از عهده مشکلات بر نمی آییم.

معضل عدم سکونت شهردار در منطقه، همچنان در صدر مطالبات مردم

یکی دیگر از موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد، ساکن نبودن شهردار شیبان در منطقه محل خدمت بود و تعدادی از حاضرین جلسه با تأکید بر وجود پتانسیلهای مکفی از افراد تحصیل کرده در شیبان و شهرستان باوی، رسیدگی شورا به این وضعیت و اجرای هر چه سریع تر ماده ۴ قانون احراز صلاحیت شهرداران و رسیدگی به تخلف محرز عدم برخورداری شهردار از تمام شرایط قانونی را خواستار شدند.

مهندس فرید سجیراتی، نایب رئیس شورای شهر شیبان در پاسخ به این موضوع گفت: از همان ابتدای کار، دنبال گزينه بومی بودیم ليكن متأسفانه تركيب شورا اين اجاره را نداد، ما همچنان پیگیر موضوع سکونت شهردار در شیبان هستیم اما ایشان حاضر نیستند به مطالبات مردم و نمایندگان آنها در شورا تمکین نموده و در شیبان ساکن شوند بنابراین موظفیم طبق ماده ۴ تصمیم بگیریم و این مسأله در دستور جلسه علنی آینده شورا قرار خواهد داشت.

شایان ذکر است جناب آقای مهندس عبداللهی از ابتدای تصدی سمت شهرداری شیبان تا کنون ساکن شهر سوسنگرد بوده و روزانه با خودرو و راننده شهرداری تردد می کند. رجوع شود به مقاله شیبان و شهردار مسافر

مشکل آبهای سطحی، فاضلاب و سریال تکراری آب گرفتگی معابر در فصل بارندگی

یکی از مشکلات بزرگ، حاد و مزمن مردم شیبان و از جمله شهرک طالقانی مشکل فقدان سیستم دفع فاضلاب شهری است. این روزها اما این مشکل به دلیل بارندگی با حدت بیشتری رخ می نمایاند. این موضوع باعث شد که تعدادی از شهروندان حاضر در جلسه، از رئیس و اعضای شورای شهر بخواهند درباره آن توضیح دهند.

مهندس مجید سلامات عضو شورای شهر در این باره توضیح داد: در زمینه فاضلاب شیبان حقیقتاً دست ما کوتاه است و متأسفانه آبفای اهواز و استان كوتاهی مي كنند.

وی افزود: عليرغم پيگيری فراوان و جلسات شهرستانی، استانی و  ملی(با “دكتر جانباز” مدير عامل آبفای كشور) تا کنون نتيجه ای نگرفتيم ایم و شاهد جفا و بی توجهی آبفای استان خوزستان به مردم شیبان هستیم.

همچنین اعضای شورای شهر در این جلسه اعلام کردند در حال حاضر برای اسفالت خیابان ها بودجه لازم قابل تأمین نیست و برای حل مشکل سگ های ولگرد هم شهرداری پرسنل آموزش دیده ندارد. مشکل زباله سوزی نیز در جلسه علنی آینده شورا مطرح خواهد شد.

 

برای بزرگنمایی تصاویر روی آنها کلیک کنید.

 

#

اشتراک این خبر در :