در دوران کودکی ضدانقلاب‌ها را مردانی مرموز و خطرناک با عینک‌های دودی، کلاه گرد لبه‌دار و پالتوی بلند تصور می‌کردیم که همیشه اسلحه یا نارنجکی در زیر پالتوی خوددارند و با خود تجهیزات ارتباطی بی‌سیم حمل می‌کنند تقریباً چیزی در مایه‌های دو شخصیت سریال عروسکی چاق و لاغر دهه شصت تلویزیون…

سال‌ها گذشت و ما بزرگ و بزرگ‌تر شدیم و الحمدلله هیچ‌وقت چشممان به این ضدانقلاب‌های کوردل نیفتاد؛ اما در عوض کارهای ضدانقلابی در اطراف خود زیاد می‌دیدیدم!

البته اگر تعریف ضدانقلاب یعنی همان کسی که سعی می‌کند مردم را از انقلاب و نظام جدا کند باشد، کسی که مردم مؤمن و انقلابی را مورد هجوم، تعدی، تهدید، توهین تبعیض و بی‌مهری قرار می‌دهد و این تعبیر در استان خوزستان نمود بسیار دارد!

الآن حتماً تعجب می‌کنید که چرا این کارهای ضدانقلابانه را به نهادهای امنیتی و پلیس گزارش نمی‌دهیم مگر ما به انقلاب و اسلام و آرمان‌های امام و رهبری علاقه‌مند نیستیم؟ اما احتمالاً متعجب‌تر می‌شوید وقتی بدانید ما این اقدامات ضدانقلابانه و ضد امنیت ملّی را بارها و بارها به سمع و نظر مسئولان امر رسانده‌ایم؛ حتی مستقیماً و بدون واسطه به عالی‌ترین مقام امنیتی در کشور یعنی وزیر اطلاعات هم رساندیم! و اتفاقاً ایشان قول پیگیری و حل مشکل و مجازات خاطیان را دادند اما تا امروز که اتفاقی نیفتاده.. البته تا دیروز، امروز را نمی‌دانم!

بله همین دیروز که بازی استقلال خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان بود درحالی‌که فوتبال تماشا می‌کردیم حرف‌های گوینده آزارمان می‌داد طوری که احساس کردیم یا ما ضدانقلاب هستیم یا گوینده!

احساس خوشایندی نیست باور کنید!

telegram.me/moraseloun

درواقع خیلی آزاردهنده است وقتی گوینده‌ای در یک برنامه ورزشی گرایشات قوم گرایانه خود را نتواند کتمان کند و بدون واهمه به شکل تهوع‌آوری “عرب – عجم” بکند خوب این تلویزیون رسانه ملی است و در دست دولت است و میلیون‌ها مخاطب از چه کسی باید ناراحت شوند؟ چرا به خودمان دروغ بگوییم از چشم نظام جمهوری اسلامی (اگرچه نیست) می‌بینند! درواقع تلویزیون رسانه رسمی نظام تلقی می‌شود و سخنی که مردم را آزرده کند قطعاً باروح همگرایی ملّی منافات دارد اصلاً چرا در این استان کسی جلوی این خرابکاری‌های آقایان را نمی‌گیرد؟

چرا قانونی برای جلوگیری از هوچیگری‌های رسانه‌ای علیه مردم عرب وجود ندارد؟

چرا هیچ مسئولی به خاطر رفتار تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه مجازات نمی‌شود؟

چرا برنامه جشن‌های عید فطر سال ۹۳ در شبکه استانی نیمه‌تمام تعطیل می‌شود و در سال ۹۴ برگزار نمی‌شود؟

چه اراده‌ای پشت این تبعیض ناجوانمردانه و غیرانسانی قرار دارد که باعث می‌شود آئین زیبای پای‌کوبی مردم عرب اهواز، موسوم به “یزله” وقتی لحظاتی توسط بازیکنان ادا می‌شود باید توسط تلویزیون استانی سانسور یا تحریف شود؟ چه کسی این تصمیمات تبعیض‌آمیز را می‌گیرد آیا رئیس محترم تلویزیون استانی اطلاع دارند؟

مدیر، گوینده، هنرپیشه، مجری و خبرنگار تلویزیون که سعی می‌کند قومی انقلابی، شهیدپرور و اصیل همچون مردم عرب یا هر قوم دیگر را تحقیر کند نژادپرست است و در جهت ضربه زدن به ملت انقلابی و اساس انقلاب از طریق ایجاد تفرقه و اختلاف قومی گام برمی‌دارد.

و نکته آخر اینکه سال‌هاست برای این سؤال پر چالش و خطرناک جوابی نیافته‌ایم که به‌عنوان مردم عرب، فرزندان انقلابیم یا ضدانقلاب؟ اگر بر اساس شواهد و سوابق، فرزند انقلابیم پس چرا رفتارهایی در حقمان می‌شود که فقط ضدانقلاب‌ها مستحق آن هستند؟ و اصلاً اگر ما فرزند انقلاب هستیم کسانی که می‌خواهند دل ما را از این انقلاب و نظام بیازارند آیا ضدانقلاب عمل‌نکرده‌اند؟

حمزه سلمان پور

 

#

اشتراک این خبر در :