«یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا أَوْفُوا بِالْعُقُودِ؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! به پیمان‌ها وفا کنید». (مائده: ۱)

گرچه تک‌تک افراد جامعه باید به عهد و پیمان خود وفادار باشند ولی این خصلت برای مسئولان و منتخبان مردم از الزامات دوام ملک است

در هر انتخاباتی عده‌ای از افراد به‌عنوان نامزدها خود را برای نمایندگی مردم در معرض انتخاب قرار می‌دهند و در هر کوی و برزنی با توجه به نیازها و مشکلات ان منطقه وعودی داده می‌شود.

و مردم به همین امید یعنی تحقق خواست‌ها و مطالبات بر حق خود در هر شرایطی پای صندوق رای حاضر می‌شوند و به انتظار تحقق آن‌ها می‌نشینند

بعد از انتخابات برحسب جبر قانون انتخاب تعداد محدودی به مجلس راه پیدا می‌کنند که آرای این منتخبان بستگی به شرایط مختلفی در هر منطقه متغیر است ولی واقعیت امر این است که این منتخبان بعد از انتخابات منتخب تمام محله‌های شهر هستند و همه به فاصله مساوی از منتخبان قرار دارند.

مردم شیبان نیز همچون تمام ادوار گذشته در انتخابات شرکت کرده و اینک سهمی در انتخاب نمایندگان فعلی مجلس دارند و حال که مردم و فعالان اجتماعی شهر در تحقق انتخابات وظیفه خود را انجام دادند وقت ادای دین از طرف نمایندگان است.

شهر شیبان به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر شهرستان باوی متأسفانه در تمام ادوار گذشته مورد بی‌مهری واقع‌شده و اوضاع بسیار نامناسبی درزمینهٔ بهداشت و فاضلاب و مدارس دارد که این مشکلات به‌تفصیل در رسانه‌ها و نشست‌های با مسئولان مطرح شد ولی متأسفانه گویی اراده واقعی برای حل مشکلات وجود ندارد.

در خبری که در روز سه‌شنبه در رسانه‌ها منتشر شد در نشستی که نمایندگان اول اهواز با حمیدرضا جانباز معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزارشده هیچ اشاره‌ای به مشکل فاضلاب شهر شیبان نشده است این در حالی است که یکی از مطالبات همیشگی مردم این شهر وضع اسفناک فاضلاب است.

نمایندگان محترم اهواز همان‌طور که در دوره تبلیغات انتخابات مشاهده فرمودید مریضی‌ها و عفونت‌های ناشی از فاضلاب‌های روباز و جاری در خیابان‌ها خنده‌های کودکان این شهر را نشانه رفته است.

مردم این شهر انتظار دارند که نماینده‌های آن‌ها ٬ نگرانی‌هایی سلامت و بهداشت مردم را با جد حمل کنند.

گرچه در یک جامعه ارمانی انجام وظایف به‌خصوص در حوزه سلامت توسط دستگاه‌های اجرایی قاعدتاً نیاز به پیگیری مشخصی ندارد و متولیان اجرایی امور درواقع نمایندگان ان شهر در حوزه تخصصی خود هستند ولی اکنون‌که به هر دلیلی شرکت آب و فاضلاب اجرای وظیفه ذاتی خود یعنی تأمین مجرای سالم فاضلاب را نمی‌تواند انجام دهد برحق است نماینده‌های مردم پیگیری تغییر این وضع اسف‌بار باشند و ابتکار عمل را به دست‌گیرند.

امیدوارم حل مشکل فاضلاب شیبان وعده ماندگار انتخابات لقب نگیرد.

 

اشتراک این خبر در :