در این نشست نصرالله داوودی (آهنگساز، پژوهشگر و مترجم) با نگاهی به موسیقی مصر در قرن ۲۰ به بررسی نقش فرید الاطرش و مشخصه‌های آهنگسازی و خوانندگی وی درموسیقی کشور مصر می‌پردازد.

همچنین تحلیل شیوه منحصر به فرد عودنوازی فرید الاطرش در مقایسه با نوازندگان پیشین و تاثیر آن بر نوازندگان نسل‌های بعد با حضور مجید ناظم پور بررسی می‌شود.

به گزارش ایسنا ،فرید الاطرش خواننده، بازیگر، آهنگساز و نوازنده توانمند عود سوری ـ مصری ۱۹ اکتبر ۱۹۱۰ در کشور سوریه در خانواده‌ای بسیار ثروتمند از (خاندان الاطرش) به دنیا آمد. وی در سن هفت سالگی به کشور مصر مهاجرت کرد و در آن جا استعدادش در موسیقی هویدا شد.

این نوازنده عود مدتی در رادیو قاهره فعالیت داشت و دیری نپایید که استعدادش در آهنگسازی و صدای بی نظیرش در خوانندگی همه را شگفت زده کرد و در سال ۱۹۳۹ پا به عرصه سینما گذاشت.

به نوشته نای، الاطرش بازیگری در ۳۹ فیلم سینمایی، اجرای ۵۰۰ ترانه و ده‌ها تصنیف را در کارنامه ۴۰ ساله هنری‌اش دارد. وی که از محضر بزرگان موسیقی و آهنگسازان به نام قرن بیستم کشور مصر بهره برده بیشترین نقش را در شناساندن موسیقی این کشور به جهانیان داشته است.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان جلفا مراجعه و یا با شماره‌های ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.

اشتراک این خبر در :