نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در خصوص پرونده مرگ بیماران دیالیزی گفت: به آقای میردهقان معاون وزیر بهداشت که برای بررسی موضوع مرگ بیماران دیالیزی به اهواز سفر کرده بود گفته بودم که ما این موضوع را رها نخواهیم کرد. همچنین در خصوص اظهارنظر قطعی برخ مسئولان در شبکه خبر و رسانه‌ها در مورد علت مرگ بیماران تذکراتی دادیم.

دکتر ساری ادامه داد: به آن‌ها گفتیم اگر علت هنوز مشخص نشده است چرا اظهار نظر قطعی می‌کنید و اگر هم علت مشخص است آن را طبق یک نامه رسمی اعلام کنید؛ وزیر بهداشت نیز اعلام کرد که با توجه به این‌که تعداد بیماران دیالیزی در شهرستان کارون بسیار است ما به دنبال آن بودیم که جوی پیش نیاید که بیماران دیالیزی به بیمارستان مراجعه نکنند و از این لحاظ آسیب‌های حاصل شود.

نماینده اهوازدر گفتگو باایسنا با اشاره به پیگیری پرونده مرگ بیماران دیالیزی بیمارستان سینا در کمیته‌های ویژه این موضوع عنوان کرد: طبق نظر کارشناسان و متخصصانی که تجهیزات دیالیزی را مورد بررسی قرار دادند عنوان شده که در تجهیزات دیالیزی مشکلی وجود ندارد البته باید در نظر گرفت که این موضوع ربطی به بخش ROندارد و تجهیزات دیالیزی و بخش RO هر کدام بخش‌های جداگانه‌ای هستند.

ساری اضافه کرد: اکنون پس از کشت میکروب‌ها مشخص شده است که علت مرگ این افراد به دلیل عفونت روده‌ای بوده است اما اینکه عفونت چگونه و چطور و به چه علتی منتقل شده است، هنوز مشخص نشده است.

وی گفت: اکنون این افراد به رحمت خدا رفته‌اند و اظهارنظرها دردی را دوا نمی‌کند. ما به دنبال آن هستیم که این حوادث تکرار نشود و توجهی به افراد بازمانده و مردم منطقه شود و وزارت بهداشت توجه‌ای ویژه به وضعیت سلامت خوزستان داشته باشد

#

اشتراک این خبر در :