مراسلون – دومین نمایشگاه اهواز در گذر تاریخ اسلامی در آستانه عید غدیر خم و هفته ولایت و امامت با حضور جمعی از مسئولان و فعالان فرهنگی و اجتماعی افتتاح شد.

در این مراسم که در محوطه بیرونی موزه هنرهای معاصر، با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و سرود ملی جمهوری اسلامی آغاز شد، آیت الله شیخ عباس کعبی به ایراد سخن پرداختند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ضمن گرامیداشت یاد شهیدان فاجعه منی و تبریک عید غدیر فرمودند: نمایشگاه اهواز در گذر تاریخ هویت عربی شیعی مردم عرب اهواز را مستحکم تر می کند و با توجه به رویکرد علمی و وسعت نگرش فرهنگی، یه یک رویداد جهانی تبدیل شده و مورد استقبال اندیشمندان و محققان فرهنگ و تاریخ قرار گرفته است لذا باید آن را در کشورهای عربی هم برگزار کنیم.

ایشان فرمودند این نمایشگاه، ما را به عمق تاریخ می برد و باید آن را به یک موزه دائمی تبدیل کنیم چرا که این حرکت میمون از تحریف تاریخ جلوگیری می کند و مانعی در برابر فتنه و تفرقه است و ان شاء الله منشأ برکت و وحدت خواهد بود.

آیت الله کعبی در پایان از دکتر مهدی سواری و سایر برگزار کنندگان و حامیان نمایشگاه تشکر و قدردانی کردند.

در این مراسم تقی زاده مدیرکل آموزش و پرورش، حیدری مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی، مسلم رحیمی مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان، دکتر فاضل خمیسی رییس اداره آموزش و رورش ناحیه ۴ اهواز، دکتر سعیدی شهردار بستان، تعدادی از اعضای شورای شهر اهواز، مهندس فرید سجیراتی رئیس شورای شهر شیبان و تعداد دیگری از مدیران استان حضور داشتند.

نمایشگاه اهواز در گذر تاریخ اسلامی که با همت تعدادی از فعالان فرهنگی و اجتماعی دومین سال متوالی است که برگزار می شود، از امروز چهارشنبه به مدت ۱۰ روز در ساختمان موزه هنرهای معاصر واقع در بلوار ساحلی جنب فروشگاه رفاه برپا خواهد بود.

در این نمایشگاه علماء، دانشمندان، شعراء و بزرگان اهوازی دوره های مختلف اسلامی ما بین قرن اول تا قرن دوازدهم هجری و آثار آنها معرفی می شود و در بخشی از فضای نمایشگاه حدود ۶۰ قطعه اشیاء تاریخی از میراث اهواز به معرض دید عموم گذاشته می شوند.

همچنین طبق اعلام هیأت برگزار کننده این نمایشگاه شبهای فرهنگی اهواز درحاشیه نمایشگاه با حضور چهره های علمی و فرهنگی برگزار خواهد شد.

 

 

 

اشتراک این خبر در :