حسن ناصر از فعالان محیط زیست شوشی که امروز در برنامه زنده “مراحب” دعوت شده بود گفت آرزو دارم روزی را ببینم که عروس و داماد به مناسبت ازدواجشان در روز عروسی درخت کاری کنند.

به گزارش اگزار ،ناصر اضافه کرد: متاسفانه می بینیم که در برخی مراسم فاتحه خوانی یا ازدواج بعضی اقدام به تیراندازی می کنند و چه خوب است به جای این کار درخت کاری کنیم.

وی توضیح داد: مثلا به نیت متوفی یا زوجین در خانه مرحوم اقدام به درخت کاری کنیم. ما مدتی است که به نیت برخی متوفی های شوش و همچنین به نیت شفای برخی بیماران شوشی درخت های بسیاری به نام آنها  را در سطح شهر شوش کاشتیم و وظیفه آبیاری و نگهداری این درخت ها بر عهده خانواده بیمار یا متوفی است.

ناصر گفت: این ایده از جانب خانواده های بسیاری حمایت شد و امیدواریم این ایده به صورت فرهنگ در همه خانواده های استان جاری شود.

این فعال محیط زیست با بیان اینکه ما می خواهیم استان را سبزتر کنیم گفت: استان اصفهان را برای لحظه ای بدون درخت فرض کنید. زیبایی بسیاری از شهرها بر پایه کاشت درخت است و امیدواریم با کاشت درخت های بومی همچون نخل و سدر و…  در آینده شاهد استانی زیبا و سبز باشیم.

حسن ناصر از فعالان محیط زیست شوشی است که سال ها مجموعه ای تحت عنوان نهضت سبز شوش را راه اندازی کرده است و تا کنون چند هزار نهال را در سطح این شهرستان کاشته است. فعالیت ناصر اخیرا به سطح شهرستان های دیگر ازجمله اهواز نیز رسیده است. مجموعه نهضت سبز شوش به صورت رایگان در خانه های شوشی نهال می کارد و متقاضیان تنها می توانند با تماس تلفنی خواستار کاشت نهال در حیاط منزلشان شوند.

اشتراک این خبر در :