معاونت بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: بر اثر وزش باد و طوفان شب گذشته که همراه با بارندگی نیز بود، موجب قطع برق تعداد ۲۶ خط فشار متوسط و سقوط تعداد ۴۰ اصله پایه و سیم بریدگی‌های پراکنده‌ای در سطح شبکه شهر اهواز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، عبدالکریم سرداری در این باره اظهار کرد: بر اساس اعلام قبلی ستاد بحران استانداری خوزستان بعد از ظهر روز گذشته طوفانی با سرعت ۷۰ کیلومتر شبکه برق اهواز را تحت تاثیر خود قرار داد که بر اثر آن که بارندگی پراکنده‌ای را نیز با خود به همراه داشت، تعداد ۲۶ فیدر شبکه فشار متوسط در لحظه وقوع طوفان در اثر شکسته شدن و برخورد شاخ و برگ درختان خاموش و در برخی مناطق این پدیده موجب اتصال کوتاه در شبکه فشار ضعیف شد.

وی افزود: همچنین ۶۵ مورد سیم بریدگی رخ داده و همزمان تعداد ۴۰ اصله پایه در مناطق مختلف شهر اهواز سقوط کردند که ۱۳ پایه آن در منطقه فاز ۲ پادادشهر بوده است.

سرداری تصریح کرد: با توجه به اعلام آماده باش قبلی، تمام اکیپ‌های عملیاتی در محل کار خود حاضر بودند که پس از اتمام طوفان بلافاصله طبق اعلام دیسپاچینگ مرکز و سامانه اتفاقات برق (۱۲۱) محل‌های وقوع حادثه شناسایی و در دقایق اولیه که در حدود ساعت ۹ شب گذشته بود، تعداد ۲۲ فیدر فشار متوسط برقدار شد و تعداد ۴ فیدر دیگر نیز پس از انجام عملیات و مانور بر روی خطوط فشار متوسط، اصلاح و برقدار شدند.

وی عنوان کرد: با تلاش کلیه نیروهای فنی و عملیاتی وضعیت شبکه برق در تمام مناطق کلانشهر اهواز عادی بوده و گروه‌ها درحال اورهال بیشتر شبکه برق در کلانشهر اهواز هستند.

#

اشتراک این خبر در :