اهواز/مراسلون- ششمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی روز پنجشنبه با حضور جمعی از شاعران داخلی و خارجی در تالار مهتاب اهواز آغاز به کار کرد.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و دبیر اجرایی جشنواره در حاشیه مراسم آغازین این جشنواره به خبرنگار ان گفت: ۳۴۲ اثر از داخل و خارج کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است و کشورهای عمان، لبنان، بحرین، عراق، یمن، مصر و سوریه نیز در این جشنواره حضور دارند.
سیدکریم موسوی اضافه کرد: این جشنواره در دو بخش فصیح و شعبی برگزار شده و ۱۰ برگزیده بخش داخلی و ۱۰ برگزیده در بخش بین الملل انتخاب شدند.
وی ادامه داد: مراسم اختتامیه این جشنواره فردا جمعه، ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه در شهرستان شوش در جوار بارگاه دعبل خزاعی برگزار می شود.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این آیین از برگزار کنندگان این برنامه ها به عنوان گسترش دهندگان فرهنگ اهلبیت علیهم السلام تجلیل و قدردانی کرد.

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز از حضور شاعران داخلی و خارجی و نیز شاعران خوزستانی که بعد از انقلاب اسلامی نقش تاثیر گذاری در رشد ادب و فرهنگ داشتند تجلیل و قدردانی کرد.

برگزاری این جشنواره به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا (ع) و کریمه اهل بیت فاطمه معصومه (س)، همزمان با دهه کرامت و به شکرانه ورود شکوهمند امام رضا(ع) به خاک خوزستان و دروازه ورود تشیع به سرزمین ایران، توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و با همکاری بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) صورت می گیرد.

اشتراک این خبر در :