فتاح كنعانی در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار كرد: به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت مهدی(عج) و نیمه شعبان، یك دوره سوارکاری  آزاد و طبیعت​گردی به مسافت ۱۰۰ كیلومتر به مدت سه شبانه​روز برگزار خواهد شد.

 

وی گفت: مسیر حركت این سواركاری از منطقه كارون ۴ در ایذه به مقصد تالاب چغاخور در شهركرد خواهد بود.

 

كنعانی با بیان این‌كه این دوره سواری آزاد و طبیعت​گردی برای نخستین بار در كشور به صورت رسمی برگزار می‎شود، افزود: تا این لحظه سواركارانی از اهواز، آبادان، رامهرمز و تعدادی از سواركاران شهركرد ثبت​نام كرده‎اند.

 

وی ادامه داد: سواركاران از روز سه​شنبه (۱۲ خردادماه) در محل مستقر می​شوند و روز چهارشنبه (۱۳ خردادماه) حركت خود را آغاز می​كنند.

 

رییس هیات سواركاری خوزستان عنوان كرد: این دوره سواری به صورت آزمایشی در سطح استان برگزار می‎شود و قصد ما این است كه در مردادماه این دوره را به صورت كشوری برگزار كنیم و از سواركاران كل كشور دعوت به عمل آوریم.

 

وی در پایان از برنامه این هیات جهت اعزام ۴۰ راس اسب و سواركار از اهواز به نجف اشرف در ماه محرم امسال خبر داد و اظهار كرد: برگزاری دو دوره سواری آزاد و طبیعت​گردی استانی و کشوری در واقع جنبه آزمایشی جهت اعزام اسب​ها به نجف دارند و از آن‌جا كه در این دوره اسب‌ها به جای سه روز‏، باید حدود ۱۰ روز در مسیر باشند، لذا در این دو دوره، هم اسب​ها و هم سواركاران آزمایش می​شوند و از میان آن‌ها ۴۰ راس اسب كه توانسته باشند مسافت ۱۰۰ كیلومتر استقامت را طی كنند، انتخاب می​شوند.

اشتراک این خبر در :