محمدامین سعدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار کرد: روستای عین با یک هزار و ۶۶۸ نفر جمعیت تنها دارای دو مدرسه ابتدایی و راهنمایی است.

وی خاطرنشان کرد: مدرسه ابتدایی پنج کلاسه این روستا در سال ۱۳۶۰ احداث‌شده که فاقد استانداردهای لازم یک فضای آموزشی است و همین امر باعث شده که دانش‌آموزان در انباری مدرسه درس بخوانند.

دهیار روستای عین اضافه کرد: مدرسه راهنمایی سه کلاسه نیز در سال ۱۳۷۹ با بدترین کیفیت و استانداردهای لازم ساخته شد که حیاط این مدرسه پایین‌تر از سطح خیابان است و در فصل بارندگی تبدیل به استخر می‌شود.

سعدی ادامه داد: این مدرسه در فصل تابستان رها می‌شود و اگر توسط دهیاری جلوی درب آن بهسازی نمی‌شد، تنها ویرانه‌ای از آن باقی می‌ماند.

وی بابیان اینکه جناحی بودن مدیریت در آموزش‌وپرورش ضربات جبران‌ناپذیری بر پیکره آموزش‌وپرورش وارد می‌کند، تصریح کرد: کیفیت آموزش در سال‌ها نگران‌کننده و خروجی مدرسه اسف‌بار است، درواقع این مدارس مکانی برای آموزش دانش‌آموزان آینده‌ساز کشورمان نیست.

سعدی یادآور شد: خانواده‌های ساکن این روستا باوجود مشکلات اقتصادی و هزینه‌های سرسام‌آور زندگی، فرزندان خود را به مدارس شوش یا هفت‌تپه انتقال می‌دهند و این روند همچنان بین خانواده‌ها ادامه دارد.

قلب تمدن شوش نیاز به توجه خاص دارد

دهیار روستای عین بابیان اینکه باید به این روستا توجه بیشتری داشت، اظهار کرد: با توجه به اینکه زمین‌های اطراف روستا در مالکیت هفت‌تپه است، این روستا ضمن داشتن پتانسیل در بخش آموزشی و راه روستایی و توسعه و بخش کشاورزی نیازمند توجه خاص است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای این روستا در حوزه‌های مختلف اضافه کرد: هم‌جواری روستای عین با شرکت‌های «میاناب» و «هفت‌تپه» و عدم تخصیص سهمیه اشتغال به جوانان جویای شغل، هم‌جواری با خط راه‌آهن و عدم استخدام حتی یک راهبان از جوانان این روستا، هم‌جواری با جاده ارتباطی شوش ـ شوشتر و اهواز و داشتن معادن انبوه شن و ماسه و تاراج این معادن بدون یک ریال سود برای این روستا و داشتن زمین‌های تپه‌ماهوری و عدم واگذاری این زمین‌ها به روستا، ازجمله مشکلاتی است که اهالی روستای عین را کلافه کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، روستای عین در جنوب شرق بخش مرکزی شهرستان شوش، با جمعیت یک هزار و ۶۶۸ نفر در قالب ۳۱۵ خانوار قرار دارد که به دلیل هم‌جواری با چشمه، به این نام معروف شده است.

 

منبع: فارس خوزستان

اشتراک این خبر در :