مراسلون – اولین جشنواره “تعلیم، رسانه، تربیت” سه شنبه ۲۳ شهریورماه با معرفی و تجلیل از ۲۳ اثر برگزیده و تقدیر از ۷۰ رسانه فعال آموزشی در اهواز برگزار شد.

 

به گزارش مراسلون ، بنا به اعلام دبیرخانه در مجموع ۳۳۰ اثر به این جشنواره ارسال و بر اساس رأی داوران برگزیدگان در بخش‌های خبر، گزارش خبری، گزارش موضوعی، عکس، مصاحبه و تیتر معرفی و تجلیل شدند.

بر این اساس در بخش تیتر:

رسول عوده‌زاده از روزنامه همشهری رتبه اول و سید احمد مقدم موسوی از خبرگزاری ایسنا رتبه دوم و را کسب کردند.

بخش خبر:

الهام خلج از روزنامه ایام عنوان قابل تقدیر، سارا ممبینی از پایگاه خبری شوشان رتبه سوم، پگاه یغمایی از خبرگزاری ایسنا رتبه دوم و محمدرضا عبادی از خبرگزاری تسنیم رتبه اول را به خود اختصاص دادند.

 

در بخش مصاحبه:

میلاد گل‌داری از روزنامه همشهری رتبه دوم  قاسم منصور آل‌کثیر مقام اول از خبرگزاری مهر کسب کردند.

در بخش گزارش موضوعی:

زینب فرحانی از خبرگزاری ایرنا و شهرزاد امیری عنوان قابل تقدیر، مریم فرطوسی از روزنامه همشهری و علی میلاسی از روزنامه قلم به‌طور مشترک رتبه سوم، سیده فاطمه هلالات از روزنامه همشهری مقام دوم و امل درویشی از روزنامه همشهری مقام اول را به خود اختصاص دادند.

در بخش گزارش خبری:

سحر کوراوند از خبرگزاری مهر و مریم جویدراوی از خبرگزاری ایکنا عنوان قابل تقدیر، کوثرکریمی از خبرگزاری مهر رتبه سوم، ندا رضاپور از پایگاه خبری اهواز نوین رتبه سوم، حبیب بهرامی از روزنامه توسعه جنوب رتبه دوم، سید احمد مقدم موسوی از خبرگزاری ایسنا و مصطفی حلالی از پایگاه خبری شوشان به‌صورت مشترک رتبه اول را کسب کردند.

در بخش عکس:

میلاد اسماعیلی‌زاده عکاس آزاد به‌عنوان عکاس برتر معرفی شد.

در این جشنواره همچنین جلیل بیت‌مشعلی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خوزستان، ایرج مزارعی معاون اخبار و اطلاعات آموزش‌و‌پرورش خوزستان و محسن بهاورند رئیس خبرگزاری ایرنای خوزستان به‌عنوان فعالان حوزه آموزش‌وپرورش مئرد تجلیل قرار گرفتند.

در ابتدای این مراسم محمد تقی‌زاده مدیرکل آموزش‌وپرورش استان طی سخنانی با اشاره به اهداف این جشنواره، خاطرنشان کرد: جشنواره “تعلیم، رسانه، تربیت” با هدف تجلیل از خبرنگاران حوزه‌های مختلف ازجمله خبرگزاری‌ها، صداوسیما، مطبوعات و رسانه‌هایی که به هر نحوی اخبار آموزش‌وپرورش را پوشش داده‌اند، طراحی و طی یک فراخوان از تمام فعالان رسانه‌ها خواسته شد که آثار خود را به جشنواره ارسال کنند.

 

مسلم رحیمی مدیرکل صداوسیمای خوزستان نیز در این مراسم با بیان این‌که همه ما باید به آموزش‌وپرورش کمک کنیم، گفت: بر اساس پژوهش‌هایی که طی سال‌های گذشته انجام شد آموزش‌وپرورش به‌عنوان ماندگارترین دستگاه در طول تاریخ بشر شناخته شد.

 

در این مراسم همچنین بیانیه هیأت داوران جشنواره قرائت شد؛ در بخشی از این بیانیه آمده است: “هر رقابتی در ذات خود حرفی دارد و محوری‌ترین سخن این جشنواره «هم‌افزایی در خدمت توسعه نظام تعلیم و تربیت» است.

 

عکس: عدنان مجدم

اشتراک این خبر در :