مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان از تشکیل ستاد پروژه مهر در قالب پنج کمیته در ۴۱ منطقه و شهرستان خبر داد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان ، محمد تقی زاده پروژه فعالیتهای آماده سازی مدارس برای سال تحصیلی جدید را یکی از مهم ترین پروژه ها در استان دانست و توضیح داد: این پروژه در قالب پنج کمیته سازماندهی، تعمیر و تجهیز، کمیته توجیه ، تبلیغ و اطلاع رسانی ، تایید صلاحیت و کمیته نظارت و ارزیابی از ۱۵ تیرماه تا ۱۵ مهرماه فعالیت دارد.
تقی زاده در مورد وظایف این کمیته ها گفت: «کمیته یا کارگروه نظارت و ارزیابی» مسائل مربوط به ثبت نام نوآموزان و دانش آموزان، نظارت بر نقل و انتقال معلمان و برنامه ریزی برای مراسم بازگشایی مدارس را برعهده دارد.«کمیته تعمیر و تجهیز» نیز تعمیرات مورد نیاز در مناطق محروم ، روستاها و دیگر فضاهای آموزشی را پی گیری می کند.
وی ادامه داد: «کمیته ساماندهی نیروی انسانی » وظیفه ساماندهی و توزیع نیروی انسانی ، نقل و انتقالات ، انتصاب مدیران ، ساماندهی سنجش آمادگی تحصیلی و سلامت کودکان بدو ورود به دبستان در سطح استان را برعهده دارد.همچنین برای اجرای دوره های آموزش ضمن خدمت برنامه ریزی می کند.
رئیس ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش خوزستان در مورد وظایف دو کمیته دیگر گفت: «کمیته تبلیغ و اطلاع رسانی» همه فعالیت های فرهنگ سازی و آمادگی های لازم برای بازگشایی مطلوب مدارس از جمله پوشش خبری ، برپایی نمایشگاه، هماهنگی با مسئولان آموزش و پرورش برای حضور در نماز جمعه های محلی به عنوان سخنران و ارسال پیام های مسئولان عالی را بر عهده دارد.
«کمیته تایید صلاحیت » کار احراز و تایید صلاحیت نیروهای جدیدالانتصاب را انجام می دهد.
تقی زاده مهمترین هدف پروژه مهر را برنامه ریزی برای فراهم کردن زمینه های مناسب و کارهای لازم جهت بازگشایی هر چه باشکوه تر مدارس دانست و افزود:این پروژه به منظور ارتقای کمی و کیفی فعالیت های آموزش و پرروش در آستانه بازگشایی مدارس و توفیق هرچه بیشتر در امر تعلیم و تربیت نقش کاملا موثر و مفیدی داشته باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پایان گفت: در قالب پروژه مهر و در راستای تکریم فرهنگیان دریافت هر گونه وجه از قبیل شهریه ثابت و فوق برنامه به استثنای مبالغ بیمه، استعلام ثبت احوال و کتب درسی، از فرزندان فرهنگی در همه مدارس دولتی،شاهد، استعدادهای درخشان، هیئت امنایی و نمونه دولتی هنگام ثبت نام و در طول سال تحصیلی ممنوع است.همچنین، ثبت نام فرزندان فرهنگی در مدارس دولتی به استثنای مدارس خاص ( استعدادهای درخشان، شاهد و نمونه دولتی ) بدون در نظر گرفتن کروکی محل سکونت الزامی است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان در جلسه ستاد پروژه مهر خوزستان که صبح امروز با حضور اعضای ستاد پروژه مهر در سالن غدیر این اداره کل برگزار شد گفت:طبق دستورالعمل پروژه مهر سال تحصیلی ۹۶-۹۵ زمان شروع و پایان پروژه مهر از ۱۵ تیرماه لغایت ۱۵ مهر ماه است.
جمشید کمایی در رابطه با ساماندهی نیرو و فضا ها در مناطق و نواحی استان تاکید داشت و افزود:توزیع متناسب در این خصوص باید بر اساس دستورالعمل به نحو کاملا مطلوب صورت پذیرد.
دبیر کمیته پروژه مهر استان خوزستان پی گیری اجرای طرح ها و برنامه ی سالانه اداره کل آموزش و پرورش را در بازدید ها از مناطق و نواحی و مدارس استان خواستار شد و ادامه داد: توزیع متوازن ثبت نام دانش آموزان باید بر اساس دستورالعمل انجام شود.
وی در خصوص جمع آوری بانک اطلاعاتی از دبیران جهت استقرار هرچه بهتر پایه دهم و تدابیر شرکت آنها در جلسات آموزشی و دوره های تخصصی این پایه و اجرای قطب بندی و مانور جهت بازدید از مناطق و نواحی استان در دونوبت خبر داد.
در ادامه اسکندر آرامی به عنوان نماینده روسای آموزش و پرورش برای شرکت در جلسات اختصاصی پروژه مهر استان انتخاب شد.

اشتراک این خبر در :