مراسلون – با توجه به اینکه  دولت در آستانه انتخاب  استاندار جدید خوزستان است. شورای مشترک فعالان عرب  استان خوزستان با صدور بیانیه‌ای، مواضع خود را دراین‌ارتباط اعلام کرد که در ذیل  مشروح آن می‌آید:
بسم‌الله الرحمن الرحیم

بی‌شک تلاش برای رشد و پیشرفت کشور، وظیفه کلیه دلسوزان از جمیع آحاد مردم، طیف‌ها، اقوام و احزاب متنوع جامعه است به‌ویژه اینکه کشور در شرایط و مقطع تاریخی حساسی به لحاظ استفاده از زمان و بهره‌مندی از فرصت‌ها، جهت رشد و توسعه قرارگرفته است که این  امر مستلزم همراهی و همدلی کلیه طیف‌ها و رفع آسیب‌های موجود و محتمل است. طبعاً این همبستگی و همراهی  و همدلی، می‌بایست در کلیه سطوح جامعه، تبلور پیدا کند و حوزه‌های منطقه‌ای و استانی را در برگیرد. ساماندهی به وضعیت‌های منطقه‌ای و استانی و هدایت امور در جهت همنوایی توسعه‌ای از کیفیت اختیار استانداران به‌عنوان هماهنگ‌کننده زیرمجموعه‌های  دولت  و عالی‌ترین مقام اجرایی محلی و همچنین نحوه مدیریت امور توسط این استانداران، اثر می‌پذیرد.

بنابراین هرگونه خطا در انتخاب گزینه‌های متناسب با اقلیم‌های متفاوت، عقب‌افتادگی‌ها و مشکلات غیرقابل جبرانی را در حوزه جزء و کلان کشور فراهم می‌آورد و این خسارت‌ها در استان‌های استراتژیکی مانند خوزستان، دوچندان خواهد بود. متأسفانه بعد از گذشت  سه سال از دولت تدبیر و امید و علی‌رغم  تذکرات دلسوزان  و به‌ویژه شورای مشترک فعالان عرب که مستند به گزارش اتاق فکر استان و دفتر مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری، در دیدار با مقامات محلی و وزیر محترم کشور مطرح گردید؛ ناکارآمدی مدیریت اجرایی استان در توزیع متوازن فرصت‌ها و رفع تبعیض در حوزه اشتغال و انتصابات، نارضایتی مردم استان و به‌ویژه مردم عرب خوزستان را تشدید کرده است مردمی که به‌عنوان بخشی از این جامعه، تاکنون به شکل عملی، پایبندی خود را به همراهی با تمام برنامه‌های نظام اسلامی و دولت‌های منتخب را به اثبات رسانده‌اند. مردم عرب  خوزستان، همچنان، سخنان دی‌ماه ۹۲ ریاست محترم جمهوری در سفر به خوزستان را به یاد دارند که آقای روحانی خطاب  به استاندار خوزستان گفتند: «این‌یک خواست است، نه خواست مردم خوزستان بلکه خواست ملی و خواست دولت؛ می‌خواهیم تبعیض نباشد و اگر تبعیض باشد در جهت معکوس استفاده کنیم در شرایط مساوی، حق تقدم باید به نیروهای محلی باشد می‌خواهیم کشور ما توسعه پیدا کند و از این مرحله عبور کنیم باید همه دست‌به‌دست هم دهیم و کشور را به سمت تعالی و پیشرفت ببریم» (سخنان دکتر روحانی دردی ماه ۹۲ در سفر به خوزستان) و مردم عرب همچنان امیدوارند.

حال که دولت با تغییر استاندار، در آستانه انتخاب گزینه جدیدی برای مدیریت ارشد اجرایی استان قرارگرفته است، شورای مشترک فعالان عرب استان خوزستان، انتظار دارد دولت تدبیر و امید با انتخاب  استانداری بلندنظر، توسعه محور، مشورت پذیر، پایبند به عقلانیت سیاسی و معتقد به لزوم رفع محرومیت و تبعیض و توزیع متوازن فرصت‌ها و اصلاح نابسامانی‌های موجود به‌ویژه درزمینهٔ عوامل نارضایتی مردم عرب  خوزستان، گام‌های مهمی در جهت بهبودی امور و رضایتمندی مردم و توسعه پایدار استان و رشد و پیشرفت کشور برداشته شود.

شورای مشترک فعالان عرب استان خوزستان

 

اشتراک این خبر در :