سخنگوی هیات اجرایی نمایشگاه اهواز در گذر تاریخ گفت: این نمایشگاه با هدف بازخوانی هویت مردم منطقه و پاسخ به این نیاز اجتماعی برگزار می شود.

عادل سواری که در نشست خبری دومین نمایشگاه اهواز در گذر تاریخ سخن می گفت، با اشاره به شرایط منطقه بیان کرد: این روزها منطقه شاهد تلاش هایی برای تضعیف هویت و تزلزل در باورهای اعتقادی-تاریخی است که می توان آنها در گروه تهاجم فرهنگی دسته بندی کرد. او در ادامه افزود با مطالعاتی که در این زمینه صورت گرفت تصمیم گرفته شد این نمایشگاه برای بازخوانی هویت مردمان منطقه و
تقویت خودباوری در آنها برگزار شود. اگر آنچه در منطقه رخ می دهد یک تهاجم فرهنگی است، این نمایشگاه یک پاسخ هوشمندانه به نیاز اجتماعی بوجود آمده در نتیجه این تهاجم است.

سواری در ادامه گفت: از آنجا که این نمایشگاه درباره یک بازه زمانی خاص از تاریخ منطقه است تلاش شده همه دانشمندان، نویسندگان، علما و همه نام آوران این دوره تاریخی به دو زبان عربی و فارسی در این نمایشگاه معرفی شوند.

عادل سواری در پایان گفت: از آنجا که نهادینه کردن خودباوری اجتماعی بخشی ازکارکردهای این نمایشگاه است، برنامه ریزی شده که همه دانش آموزان کلیه مقاطع تحصیلی استان از نمایشگاه دیدن کنند.

دومین نمایشگاه اهواز در گذر تاریخ قرار است از تاریخ ۸ مهرماه به مدت ۱۰ روزدر موزه هنرهای معاصر اهواز برگزار شود. از اولین دوره این نمایشگاه که سال گذشته برگزار شد ده ها هزار نفر از شهروندان استان خوزستان دیدن کردند.
گزارش:اخلاص سواری

عكاس:عدنان مجدم

اشتراک این خبر در :