ه گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، آیت الله محسن حیدری در خطبه های نماز جمعه امروز (۱۵ خردادماه) اهواز با گرامیداشت مناسبت های این ماه اظهار کرد: در روز گذشته سالگرد ارتحال امام راحل را پشت سر گذاشتیم و باید شکر آستان ربوبیت را به جای آوریم که کشتی انقلاب اسلامی به واسطه رهبری عالی قدر، صراط مستقیم خود را ادامه می دهد تا به ظهور حضرت حجت (عج) متصل شود.

وی با اشاره به نقش ملت ایران و امام امت در زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) گفت: احادیث فراوانی از شیعه و اهل سنت به طرق صحیح و مستدل وارد شده که زمینه ساز اصلی ظهور حضرت حجت(عج) ملت ایران است؛ به گواه سنن ترمذی از پیامبر اسلام (ص) نقل شده است «قومی از مشرق زمین برمی خیزد که رسالت اصلی آن زمینه سازی برای سلطه جهانی امام زمان(عج) است.» این امر به چند دلیل قابل اثبات است چرا که از نظر جغرافیایی کشور ایران در شرق عراق و حجاز قرار دارد و پیامبر(ص) و ائمه اطهار در احادیث بسیاری از ایران با عنوان مشرق زمین یاد کرده اند. مضامین بسیاری شبیه به این در احادیث دیگر آمده که نام شهرهایی از ایران همچون خراسان، قم، ری، طالقان اهواز و سفیدکوه بیان شده است.

خطیب نماز جمعه اهواز عنوان کرد: تاریخچه ۳۶ ساله انقلاب اسلامی و موضع گیری های امام راحل و مقام معظم رهبری بیانگر آن است که ملت ایران زمینه ساز ظهور است. اکنون به برکت اندیشه امام راحل، اندیشه مهدویت در سراسر دنیا مطرح شده است.

وی با بیان اینکه امام راحل اسلام ناب محمدی(ص) را زنده کرد، افزود: همان اسلامی که در روز غدیر مورد رضایت خداوند قرار گرفته است و امام زمان(عج) آن را برپا خواهد داشت. اسلام ناب همان ولایت مداری و پیروی از اهل بیت(ع) است؛ اهل بیت نیز همان پرچمداران اسلام ناب هستند. هنر امام این است که امت اسلامی را به دو جبهه تقسیم کرده است؛ طرفداران اهل بیت چه شیعه و چه سنی و طرفداران آل صهیونیست که این امور در راستای زمینه سازی ظهور است.

آیت الله حیدری در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به واقعه ۱۵ خرداد آن را نقطه آغازین انقلاب اسلامی دانست و گفت: پیش از آن حرکت اسلامی از جنگ ایران و روس با پیشتازی علما آغاز شد و با جنبش تنباکو، انقلاب مشروطه، نهضت مشروطه، نهضت سیدحسن مدرس، میرزا کوچک خان و …. پیگیری شد اما در سال ۴۲ حرکتی نوین آغاز شد که به انقلاب اسلامی با پیشتازی امام خمینی(ره) نامگذاری شد.

خطیب نماز جمعه اهواز بیان کرد: فصل الخطاب در رابطه با شخصیت امام راحل سخنان مقام معظم رهبری است که روز گذشته بیان شد؛ ایشان درباره تحریف شخصیت امام راحل هشدار دادند. امام خمینی(ره) همانگونه که بود باید بماند اگر شخصیت ایشان تحریف شود ملت ایران سیلی خواهد خورد. برای جلوگیری از تحریف شخصیت امام راحل باید اصول فکری مکتب ایشان مورد بازبینی قرار گیرد.

آیت الله حیدری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون شخصیت امام راحل، گفت: اثبات اسلام ناب و نفی اسلام آمریکایی، اعتقاد به کمک الهی، اعتقاد به نیروی مردمی، حمایت از محرومان، مخالفت صریح با مستکبران، اعتقاد به استقلال ملی و اعتقاد به وحدت ملی از جمله بیانات مقام معظم رهبری پیرامون امام راحل بوده است.

خطیب نماز جمعه اهواز افزود: مساله فلسطین همچنان در دستور کار جمهوری اسلامی قرار دارد و افرادی که شعار “نه غزه نه لبنان” سر می دهند از تحریف گران اندیشه امام راحل به شمار می روند. همچنین در داخل کشورمان ادیان و قومیت های مختلفی زندگی می کنند که شعار سال ترجمان وحدت ملی است و مقابل هر فردی که این حرکت را مخدوش کند باید ایستاد و مسئولان قضایی برخوردی قاطع با آن داشته باشند.

وی ادامه داد: خوزستان به همه خوزستانی ها تعلق دارد و همه افرادی که در آن زندگی می کنند زیر پرچم لا اله الا الله، محمد رسول الله، علی ولی الله قرار دارند. این سخنانی که گفته می شود خوزستان پایتخت فلان قوم است صحیح نیست، همه با هم برادرند و این امر با همدلی و همزبانی که مقام معظم رهبری فرمودند سازگاری ندارد. نباید با تحریک احساسات، زمینه را برای دشمن فراهم کنیم.

آیت الله حیدری با اشاره به مذاکرات هسته ای نیز تصریح کرد: تیم مذاکره کننده مجاهد فی سبیل الله است و با همه وجود از آن ها حمایت می کنیم. مقام معظم رهبری نیز بارها از آن ها اعلام رضایت کرده اند ولی ما نسبت به خطوط قرمزی که ایشان مطرح نموده اند، عقب نشینی نمی کنیم و ملت اجازه عبور از این خطوط قرمز را نمی دهد.

وی خاطر نشان کرد: خطوط قرمز همان است که مقام معظم رهبری گفته اند و شامل لغو همه تحریم ها، مصاحبه با دانشمندان هسته ای نقشه دشمن است و ممنوعیت بازرسی از مراکز امنیتی و نظامی، می شود.

اشتراک این خبر در :