ایستگاه مسافری راهآهن ماهشهر آماده بهرهبرداری است
مدیرکل راهآهن جنوب گفت: کار ساخت پروژه ایستگاه مسافری راهآهن ماهشهر تمام شده و این پروژه آماده بهرهبرداری است.
عبدالکریم درویش زاده در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، با اشاره به اهمیت ساخت این ایستگاه اظهارکرد: این طرح یکی از طرحهای وسیع است و ساختمان و خطوط آن با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال ساخته شده است.
وی با اشاره به پیگیری و رایزنی نماینده ماهشهر جهت هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی برای سفر وزیر برای افتتاح این ایستگاه، افزود: بخشی از اعتبارات این طرح از محل اعتبارات داخلی راهآهن و بخش دیگر با مشارکت شرکت عملیات غیر صنعتی پتروشیمی ماهشهر تامین و آماده بهرهبرداری شده است.
درویش زاده همچنین در خصوص وضعیت طرحهای دوخطه راهآهن جنوب تصریح کرد: زیرسازی و ابنیه مسیر طرح دوخطه اهواز به اندیمشک به طول ۱۴۰ کیلومتر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی تاکنون داشته است. پل رودخانه بالارود نیز با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد عملیات نهایی خود را طی میکند که در آیندهای نزدیک تکمیل میشود.
مدیرکل راهآهن جنوب ادامه داد: اعتبار کلی طرح دو خطه اهواز به اندیمشک ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است که حدود ۶۰ کیلومتر از این مسیر آماده ریلگذاری است.
وی بیان کرد: دو خطه مسیر نظامیه به میان دشت به طول ۳۷ کیلومتر و با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال بیش از ۷۰ درصد پبشرفت فیزیکی در بخش زیرسازی داشته و بخشی از آن آماده ریلگذاری است که بخشی از اعتبارات آن از محل اعتبارات داخلی راهآهن و بخش دیگر از محل فروش سهام فولاد خوزستان تامین شده است.
درویش زاده همچنین با بیان اینکه دوخطه اهواز به بندرامام به طول ۱۱۰ کیلومتر و اعتبار اولیه ۱۰۵۰ میلیارد ریال است، اظهار کرد: از این مسیر حد فاصل ایستگاه میان دشت به سربندر معادل ۸۱ کیلومتر آماده بهرهبرداری است و منتظر مسئولان راهآهن برای اعلام زمان افتتاح آن هستیم.
مدیرکل راهآهن جنوب گفت: روزانه ۸ رام قطار کار جابجایی مسافران را از ایستگاه کارون به سربندر انجام میدهند که ظرفیت آن ۲۵۰۰ نفر است و با توجه به آماده شدن خط دوم، این ظرفیت قابل افزایش به دو برابر است که میتواند پاسخگوی تقاضای منطقه باشد.
درویش زاده با تاکید بر امکان دو برابر کردن ظرفیت جابجایی بار گفت: به لحاظ بار عمدهترین بار موجود به محدوده میان دشت به بندر امام اختصاص دارد که زیرسازی و روسازی خط دوم در این مسیر به طول ٨١ کیلومتر انجام شده و آماده بهرهبرداری است. همچنین زیرسازی حد فاصل سربندر به بندرامام (ره) نیز آماده شده و بزودی عملیات ریلگذاری آن شروع خواهد شد.
دیدگاهتان را بنویسید